HorlogeWatch.nl - Garantie & Klachten
Garantie
Garantie is van toepassing op het uurwerk, de wijzers en de wijzerplaat, tenzij anders vermeld. Mocht u een ander probleem hebben, dan doen we onze uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen en een passende oplossing te vinden.
Als we uw horloge hebben ontvangen krijgt u van ons een bericht. Vervolgens controleren we of het defect / probleem onder garantie valt. Als het onder garantie valt wordt gekeken of het te repareren is. Indien dit mogelijk is en de reparatie is uitgevoerd dan sturen we het horloge op onze kosten weer naar u retour. Mocht het horloge niet meer te repareren zijn dan ontvangt u een nieuw exemplaar (afhankelijk van voorraad, mogelijkheid en beschikbaarheid bij de leverancier). Mocht het model van het betreffende horloge niet meer te leveren zijn dan mag u voor het aankoopbedrag een ander horloge in onze website uitzoeken.
U kunt uw horloge dan retour sturen naar HorlogeWatch.nl. De verzendkosten zijn wel voor uw rekening. Mocht er zich een garantiegeval voordoen binnen 6 maanden na aankoop van het product, dan vergoedt HorlogeWatch.nl de verzendkosten.
Mocht er zich binnen de garantietermijn een defect of probleem voordoen neem dan contact op met de klantenservice van HorlogeWatch.nl: klantenservice@horlogewatch.nl.
De garantie op horloges is meestal 12 of 24 maanden vanaf de aankoopdatum. Dit is afhankelijk van de fabrikant. De garantietermijn staat op onze website vermeld bij de omschrijving en eigenschappen van het product. Daarnaast staat de garantie ook vermeld in het garantiebewijs en/of gebruikershandleiding van het product.
HorlogeWatch.nl staat garant voor zijn producten! Het kan natuurlijk altijd een keer voorkomen dat er zich een defect of probleem voordoet. Dat is al vervelend genoeg, maar in zo’n geval proberen we u zo goed mogelijk te helpen en het zo snel mogelijk op te lossen.
- De horlogeband, de fabrieksgarantie dekt geen schade door normaal dagelijks of overmatig gebruik of misbruik aan de band
- De batterij (met uitzondering van een batterij die binnen 3 maanden na de aankoop leeg is, deze wordt door ons kosteloos vervangen)
- Verlies van steentjes van de kast of band
- Glasschade
- De kroon / schroefkroon
- Knoppen (drukkers of pushers)
- Horlogekast
Waterschade wordt alleen gedekt als uw horloge waterdicht is. Verdiep u goed in de waterdichtheid van het horloge. Dit voorkomt een hoop narigheid.
Gebruikstips:
- Lees goed de gebruiksaanwijzing.
- Voorkomen hevige schokken, contact met chemische producten en magnetische invloeden.
- De kroon/schroef (let er altijd op dat de kroon/schroef goed gesloten, ingedrukt is tijdens het dragen). Indien het horloge een schroefkroon heeft, zorg er dan voor dat de kroon goed dichtgedraaid is. Een geschroefde kroon onderscheidt zich van een ‘gewone’ kroon door het feit dat u de kroon kunt aandraaien. Dit voorkomt dat er water in de kast komt.
- Verdiep u goed in de waterdichtheid van het aangekochte horloge.
- Pas de datum niet aan tussen de aangegeven tijden die in het instructieboekje vermeld staan, anders kan het uurwerk beschadigd raken.
DEFECT BIJ ONTVANGST:
Heeft u een product ontvangen dat kapot is of gebreken vertoont? Maak dit dan binnen 48 uur aan ons kenbaar via klantenservice@horlogewatch.nl. Als u dit niet binnen de gestelde tijd doet, vervalt het recht op vervanging of garantie. De verzendkosten, die u maakt om het product naar ons op te sturen, worden door HorlogeWatch.nl vergoed. Hiervoor moet u wel de kassabon meesturen. U mag ook een scan van de kassabon naar ons mailen.
IN GEVAL VAN GARANTIE:
Als blijkt dat u recht heeft op garantie dan zijn alle kosten van reparatie of het nieuwe toegestuurde product voor rekening van HorlogeWatch.nl. De verzendkosten die u maakt om het product naar ons op te sturen zijn voor uw eigen rekening tenzij het garantiegeval binnen 6 maanden, na aankoop van het product, bij ons is gemeld.
HorlogeWatch.nl heeft het streven om garantiegevallen zo snel mogelijk op te lossen en af te ronden. In veel gevallen zijn we echter ook afhankelijk van de fabrikant / leverancier, dan wel de beschikbaarheid van onderdelen, waardoor de reparatietijd of vervanging van een product langer kan duren dan gewenst. Voor een product dat retour dient te worden gestuurd naar een buiten Nederland gevestigde fabrikant / leverancier kan de reparatietijd oplopen tot 3-4 maanden. Houdt u hier rekening mee.
Klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar klantenservice@horlogewatch.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
Bel of mail gerust als u vragen heeft!
+31 (0)6 - 23020841
klantenservice@horlogewatch.nl
Het adres voor garantiegevallen / retouren is:
Gowatch
Ardinckhoek 10
7021 EZ Zelhem